whos.amung.us

Friday, May 21, 2010

tulisan 4

pandang
diam
dengar
dan rasakannya
bukan semua mereka pilih untuk hidup jadi sialan
tapi hampir separuh dari mereka
sma ada suka atau tak
mereka bahgia jadi sialan

sial
bila jadi ukuran sesial mana manusia itu
susah untuk kita katakan dengan tulisan dan perkataan
sbb dalam diri satu insan pasti punya satu yang diarcakan buat mereka jadi beda.

puas dikeluh tapi semua tahu sesial apa pun mereka
tuhan beri hati untuk mereka rasa
perasaan itu jauh buat mereka kenal mereka.
kadang2 tanpa sedar mereka jauh lebih iman

jangan hina si penagih
kalau dari sudut lain kita setagih tagih sundalan
jangan hina si lacuran
jika dari sudut lain ada manusia yang
lebih taksub dan jatuh. berpeleseran
memberi percuma pada yang mahu

lalu si pelacur datang berbicara tentang iman
tegaskan dan mencari silap insan lain.
pelik.

lihat. aneh bukan
aku sendiri kadang2 jadi bukan aku
kerna terlalu ikut kata mahu
merasa benda baru

aku punya teman

sering bicara tandus
mulus sekali kata2 dia bila bicara tentang manusia

tapi pernahkah dia kanta diri dari sudut lain

kau aku dia dan mereka sama saja
yakin. tuhan jauh lebih tahu
kerna itu aku dengarkan saja
kerna siapa tahu aku lebih sundalan dari kamu?

ntk: copy paste dr blog lame

No comments: