whos.amung.us

Thursday, July 8, 2010

kemerosotan

semuanya jadi bila kita sendiri susah untuk berjalan pada satu haluan sahaja.
seperti aku, yang terlalu ingin yang itu kepingin yang ini.
seperti aku, yang selalu ingin lakukan semuanya terdahulu.
jika difikirkan terlalu egois kerana mahukan semuanya sekaligus.
dan bila satu benda pun tidak tercengkam kita duduk termangu dan bercakap sendirian.
apa sebenarnya nilai hidup kita? apa sebenarnya tujuan hidup kita.
mahu kan lebih tapi kemerosotan jadinya.


terlalu itu tidak perlu sebenarnya. bersederhana itu lebih penting macam wartawan tv3 tu slalu cakap

bak kata pepatah baik berpada pada, walaupun aku dah macam karam singh walia tapi aku tetap nak memperkatakan yang bersederhana lah. itu sepatutnya title untuk post kali ini bersederhanalah.
jadi ape motif title kemerosotan itu? hahaha! itu yang kita nak tahu.

okay2 series! hahaha! aku cuba menjadi lebih series dalam setiap penulisan aku. aku rasa semuanya terlalu nampak bodoh dan hodoh. okay lepas ni kalu label post ialah tongkat dagu tolong jangan open new tab untuk membacanya sebab itu bukan aku. huhuh.., tongkat dagu ialah salah satu label post bermakna saya sedang cuba jadi lebih matang. eh?! menulis bukan satu benda yang mudah dan sebenarnya tiada apa pun yang mudah. sungguh tidak senorok jadi dewasa pada fizikal, kerana semuanya menjadi semakin kemerosotan.


No comments: