whos.amung.us

Monday, July 5, 2010

aku, mak dan bandaraya kuala lumpur.

jam8 aku dah bgn. tapi malas nak bangkit. guling2... sampai tertido balik zZZZzzz! ape barang bgn awal skunk kan tengah cuti. MySpace


tapi ape kan daya mak jah kejut jua
"e bgn e, kate nk teman ma"
"k2. 5 minit" MySpace

dalam kul 9 aku bangun. (ini bukan 5minit ini sejam)
hakhak3!

aku bangun.

pusing pusing satu umah.

lapa2.
hahaha! bukak tudung saji.
roti!!!MySpace
makan!!! jom
masuk bilik.

on the way nak masuk bilik.


"intan,makan ape tue?"

"roti" sambil jalan masuk bilik


"eh, tu roti abah la" aku buat derk je.

"e, dah minum air suam?"

"bl0m" baru nk tuutp pintu bilik

"hah dari kecik dah ajar, xm0 ikot jugak"

abah menyampuk!
mmg hobi abah suke manyampuk hahaha! mak jeling je.

"bgn mkn. nak tido mkn. makan je lah adik ingat ek. diet la sikit. badan tu dah besar sgt." abah p0tpet potpet!

aku replied "HOBI LAH!" MySpace


aku amik towel, masuk bilik air! mandi! hahaha!
semalam seharian xmandi. MySpace

hari ni mak amik cuti nk setel ape ntah.
die ajak aku teman.


kuar bilik air. mak sound.
"intan,minum air suam"

"ok" MySpace


tuang segelas.
minum seteguk.
yang len buang dalam sinki.

what? minum la jugak kan namanye tu?

masuk bilik siap2. nak pakai baju ape?
pkai baju biru r.
touch up skit!MySpace
senang!
dah siap!

"j0m mak!"

"e, nape pakai baju ni?"


"kenape?"
aku tengok diri aku depan cermin. ok je.

"e xde baju lain ke?"
pandang aku ats bawah


"tak masalahnya skunk ape mak?"
aku buat muke ketat
mak sengih2.
" baju e k0nyok. xpe ke?"


"xde hal la" baru aku nk gerak g pintu
"e, asal poket baju e koyak?"

" biar lah mak. e mane ade duit nk beli baju"MySpace
hahaha ayat pancing nk duit =P

" arghh sudah lah. bagi duit abes. bagi duit abes. bukan reti jimat!"
aik? asal aku plak kene mara ni?
"adik, bawak moto mane?" abah menyampuk lagi.

"moto kris" =)

"ok. bwk moto elok2" hahaha! abah rilek je. xbanyak soal
atas moto... MySpace


"nak g mane mak?"

"pejabat pos jalan gurney"


"buat ape?"
"buat ape??? shopping la" kerek seyh mak aku


okay smpai! dekat je ngan rumah.

aku park motor. duduk kt tepi.

sumbat telinga dengan earphone. MySpace

20 minit lps tu mak terpacak depan aku

"j0m"

"g mane?"


"cimb kg.baru"
aku malas nak tanye lebih2.
aku stat motor jalan... MySpace


"e, e tau x cimb kg.baru?"

"mmm..."

"e, e tau x?"
"mmmm..."
nape mak suke tnye byk kali? sampai je aku duduk kat tempat orang parking motor.
mak ajak masuk.
aku malas.


"jom la masuk"

"malas"

"dalam ada air cond"
"malas"
mak blah... malas nak layan aku. again.
aku sumbat earphone kat telinga aku
tit tit... MySpace citt! bateri plak l0w.
keb0sanan la aku jap lagi.
lupe lak nk bwk mp3.
xpe2... kite buat co0l je.
pak cik mak cik yang lalu lalang usha aku.
mungkin sbb suara aku xsedap.

aku nyanyi jugak.MySpace
pandang kiri pandang kanan...
usha manusia.MySpace
ade orang mintak derma...
o0oo0 aku dapat idea untuk tulis blog.

tajuknya ialah 'perempuan dan lelaki yang hot/sexy/co0l pada mata aku" MySpace


hahaha itu p0st akan datang kayh.!

lame siutt mak dalam bank!
xde plak bende nk cuci mate...

-__-"
hah! bagus terima kasih hp aku mati!
xlama lepas tu mak keluar.


"g mane mak?
"
"telekom"


"buat ape?"
"amik telepon"

"o0o00... tpkan mak e mane tau jalan nk pegi sane!"
"o0o0 mak pun xtau. kite carilah" hahaha! siyes mak aku klaka.
dia kata dia xtau. tapi dia yang tunjuk aku jalan

"intan, ko kan slalu keluar lepak. jalan k.l pon xtau"
" mmm..." perlu ke aku tau jalan? MySpace
memang kebanyakkan perempuan dilahirkan sense of direction kurang.
itu fakta aku rasa.


macam2 kiteorg beborak. klaka2!MySpace


sampai telekom.
mak ajak aku masuk pilih phone rumah.
dah pilih.
chow r ape lagi.

nex station nak g mane?
g uoa!

pe kejadah tu? ntah aku pon xtau.

aku benti tepi jalan.
mak masuk bangunan tu.
perot aku dh berbunyi lapaaaaa MySpace

eh? ade kedai.
amik duit.
nak makan ape ek?
aku capai tembikai.
aku capai nescafe.
aku bagi duit.


"eh jap2 bang. saya nk ni. aku tunjuk twisties kecik"

"semuanya 3 ringgit seposen" die bg baki 7 ringgit kt aku


"dik ade seposen" hah! mase ni ade bas lalu tau. so aku xdgr. 2 3 kali dia ulang dik ade seposen?
siyes aku xdgr.
aku amik makanan. aku cakap "terima kasih bang"
aku pon blah g kt moto.MySpace


tapi abg tu xkejar aku. mungkin dia dh halal kan.

sampai moto.
sambil mkn tembikai yang sedap dan sejuk.MySpace
aku fikir2 ape la mamat td tu cakap.

o0oo0 dia mintak seposen. MySpace
hmmm... xpela myb die dah halal kan.
alarh seposen je kot. MySpace

iyelah kalu die nak dah lame die kejar aku kan.?
ni x die buar derk je! hahahhaa

tgh sedap2 makan mak datang.

" e, jom g ofc lame mak."

"apsal?"

"ofc ni dah tukar tmpat"

"o0o0o.. mak nak? aku ulur makanan..."
mak geleng je...

dalam perjalanan...
aku bukak twisties.
sambil bwk moto aku mkn.


so smpai traffic light merah lagi la senangkan aku nk mkn kan?

aku pon suap la dgn penuh lahapnya. MySpace
yelah org lapa mmg la mcm tue doe.

tanpa aku sedari... -__-"
ade keta mewah disebelah aku. pak cik omputih!
hamb0i hamb0i! ko gelak ek?
ko usha aku mcm ko xpenah tgk org lapa kan?
siyall malu aku! MySpace

aku p0n kedepan kan moto aku skit.
traffic light ni pon kekadang
cam pantek. lame la plak merah!
sampai je tmpat tu. mcm2 bende aku tgk.


antaranya:-


1) pak cik lori sedang bergayut telefon dalam van nye. (eh? dia bwk lori ke van sebnanye?)

masalah pak cik ni: dia gayut. sampai kaki dia terkeluar dr van dia. punya syok die bergayut.
dah r suara dia kuat!MySpace

ok...
MySpace awak sorang je ade handphone!

2) abang-abang gatal usha awek-awek cun. (aku xtergolong dalam list awek cun ok)
masalah abang2 gatal ini: muka miang dorang macam mintak tapak kaki aku. eeeiii.. muntah darah aku tgk dorang! MySpace


3) ade penghantar bunga. cantik bunga! MySpace

masalah aku: aku sakit hati sebab aku dah lame xdapat bunga hahahaha!
macam2 lagi la.

sampai abes la air nescafe aku, aku minum sebab layan cerekarama free.MySpace


next station ialah.
klcc!
perjalanan yang sepatutnya 3minit dah samapi menjadi 10 minit!
aku dah cakap aku mmg konpius dengan jalanraya k.l nie.


adoi!
mak gelak je... ade ke patut die soh aku u-turn dkt tmpat xleh u-turn.
dah la tue, depan tu ade abg polis! MySpace
mak!!!
memang hobi mak kumpul saman ke?

ok time2 ni mcm dah nk lunch
so, mmg banyak giler r moto keta.

aku bwk slow je.
dah tua la katekan.
hahaha aku bwk 80km/j hahaha...
slow kan? aku dah lame xbwk moto la.

nak menyelit pon dah xbrani sgt
plus.. ko tgk la keta kt kl nie. haish!
mahal2 doe.
kang langgar kang! jatuh lak peloh jantan aku nih!MySpace

so mase menyelit... belakang aku ade moto len.

damn! abg tue gelak kan aku!MySpace

well!!! aku bkn sengaja nk memekak ats moto tu.

tapi aku mmg tkt nk menyelit =( MySpace
ok fine abg moto! saya mmg dah lame xbwk moto!
awak ade masalah ke? fakyu!MySpaceMySpace

dari jauh aku nampak klcc.MySpace
aku dah xsuke klcc
dulu aku selalu berangan nak orang purpose aku kt jambatan klcc
tapi sapit n capit slalu gelak kan aku.

dorang kate nanti jambatan tu roboh kalu aku lalu situ -__-"
wuteva!

akhirnya setelah perjalanan jauh. sampai klcc.

aku park moto kt tmpat parking la kan?

so aku pusing2...
aik? asal dh sampai exit ni?
cmne nk pusing balik? pantek!
hah ade tempat kosong! MySpace

dah park tetibe aku nampak.
dilarang meletakkan kenderaan disini.
anda boleh didenda rm10.00 bla bla bla...
ntah ape lagi tah bende tu tulis.
aku buat derk je. pak guard usha aku.

aku harap dia xmangga motor aku.

dia macam xmarah pon kau parking situ.
hahaha!
blah r ape lagi tunggu!MySpace


masuk je klcc. trus carik maxis center.

setel hal kt maxis.

yeahhh setel bill!

kawan2! saya dah xpakai maxis.
kalau rajin saya pakai balik ok.MySpace


mak dapat f0n call dari membe lame dia.

membe dia ajak g lunch. MySpace


"e jom g weld"

"ape? welll? ape tuh?"


"alarh mak xtau la cmne nak tunjuk jalan tapi ala2 nak pegi telekom tadi"

"ok jom"
sampai je bangunan tuh.

"ape ni?weld?" MySpace
ok aku mmg blur kayh! aku xtau name bangunan or jln kt k.l ni

so what? aku memang x co0l!
mane la kawan mak ni.
hah itu dia!


kami jln masuk mall MySpace
aku diam je. kekadang aku senyum. auntie ni kate.
dah byk tahun dorang xjumpe.

last jumpe time umur aku 8tahun. o0o0o lame2...

sambil jalan aku dgr je ape dia bebual ngan mak aku.
dia cakap muke aku same macam dulu
macam budak2. "c0mel2!" MySpace

mak cik ni biar btol? aku buat muke co0l abes.
malas aku nak kembang. sebab mak aku dah pandang kerek kt aku. hahaha!
kompem2 nak tgk aku kembangkan idong ke x.
=P welll orang cakap aku comel. MySpace

i replied tengkiu tengkiu.MySpace


so0o... kiteorg pon lunch!
aku diam je.

dorang bebual kisah lame.
ade la sejam lebih...
lepas tu.. kami mintak diri.
ade tempat lain nak pegi. salam2...
dalam hati kau jerit "time kasih makcik sebab cakap saya comel!" MySpace


last station ialah pavilion adoi aku paling xsuke pegi pavi.
jangan tanya kenapa la.
memang aku xsuke.
aku teman mak masuk pavi.

mak kate jom la teman takut sesat.MySpace sesat???


"eleh... cakap la boring g sensorang" aku bebel dalam hati

sebagai anak yang baik lagi comel sedunia...
hahaha
aku teman la... setel hal kat pavi... keluar je...

ok panas!MySpace matahari mencanak!
atas motor aku bebel kat mak

"hitam la anak mak." sambil aku tgk tgn aku.

"bukan ko memang hitam ke?"
hah?!! hello0o e coklat okay! MySpace


"hahaha" slumber je mak gelak
wut the $#@*%$!!!!! MySpace xklaka ok mak? haha =)

sampai umah mak suruh aku pasang phone baru tue.

"mak nak ringtone ape ni?"

"ade brape ringt0ne?"
haih kenape mesti soklan dibalas soklan. MySpace

"ade 8" sambil membunyi2kan ringt0ne yang ade MySpace

"again" byk kali mak aku suruh ulang bunyi ringtone tuh

"cpt la mak"

"hah nak yang no.6"

"eiii hodoh seyh bunyi dia" aku kerot muke
"abes e nk nombor brape?"


"nombor satu la. simple"

"eiii gonjeng!" MySpace mak ckp ringtone pilihan e what? G0NJENG!?
" cube bunyi kan sume lagi skali"
Mak soh bunyikan lagi
aku still xpuas aty, ade ke patut mak aku cakap ringtone pilihan aku gonjeng? MySpace

-__-"
"hah mak nk no.2" aku set no.2, pilih volume, masuk bilik
aku malas nak komen lebih2. ringtone no.2 tue lagi gonjeng la mak!
MySpace

p/s: ma, e hepi ngan ma ary ni muahh!!! hahaha! MySpace