whos.amung.us

Tuesday, June 1, 2010

monolog cinta perempuan sakit jiwa 1

kenangan untuk disimpan.
cerita untuk didengar.
menulis untuk dibaca.

lalu baca saja. tulisan tidak cukup tulus. tapi aku ikhlas untuk perkatakan.

walau aku sendiri tapi aku mengerti.
kerna aku pernah rasa sial seperti kisah cinta kamu kamu.
kerna dulu aku juga pernah khayal dengan cinta aku.
rasa dulu buat aku mual untuk mencari rasa itu kembali.
=) mungkin jugak aku lupa sedapnya cinta itu.
baca saja dan jangan percaya.
siapa berani percaya kata kata perempuan yang sakit jiwa?

aku perempuan.
aku lantang.
mudah dibenci.
cukup kasar untuk membelai.
lalu aku jerit.
hei kamu kamu
jangan sesekali jatuh cinta pada aku
aku masih bodoh dan perlu berguru utk kembali bercinta.
aku masih tunggul kerna itu xdpt rasa cinta.

aku perempuan.
aku xcukup melayu.
mungkin kerna tiada melayu mengalir dalam darah aku.
aku sakit jiwa.
aku palsu. terlalu plastik untuk dicinta.
aku tak tipu aku pasti.
lalu dengar lah.
jangan jatuh cinta dengan aku.
kerna aku masih sibodoh yang tak ada apa2 ilmu tentang cinta.
aku cukup kolot.
terlalu sinis.
tolong jangan cinta jika xpercaya kau cuba.
kau akan terasa neraka dunia dalam aku.


lalu si sakit jiwa bermonolog
cinta.
terlalu subjektif untuk dibincangkan.
cinta pada aku sebenarnya terlalu indah dan luas. cuma manusia manusia xberjiwa yang selalu meludah pada indah cinta itu. hahaha aku lupa kadang kadang aku pun serupa. biasalah kita kita cakap dulu baru fikir. dah sesal atau teradak kat hidung sendiri baru nk sedar.

cinta terlalu buta.
terlalu xmengapa
terlalu sedap untuk dirasa.

dia hodoh kau cantik.
dia hitam kau putih.
dia bodoh kau cerdik.
dia sinis kau co0l.
dia tinggi kau pendek.
dia berada. kau serba tiada.
dia muda kau si tua.

itu semua ciri2 bodoh yang manusia buat beri kau kau rasa kamu kamu x cukup bahagia. perlukah kisah cinta kau dia, sinopsisnya orang seperti mereka reka. sebal. perlukah kau terlalu ambil peduli cinta perlu begitu cinta perlu begini?

pada aku, kau pekak kan saja telinga. canang saja bahagia kau. biar jadi didikan untuk si sialan yang bicara tentang perbazaan dalam cinta kamu kamu. bebal.

aku ada teman. mereka jauh beda. tapi bahgia. aku teruja jauh sekali rasa meluat. aku tahu pada hati mereka, mereka kata xperlu satu dunia tahu tentang cara mereka cipta bahgia. cukup hanya mereka berdua. cukup sekadar mereka saja yang rasa.
mata orang mulut orang buat tuli saja. mereka iri kerna mereka tiada.buat apa sepadan kalu xsejiwa sampai hujung nyawa. buat apa setaraf kalu dia yang tarik kita ke neraka?

cinta bukan makna mencuba
cinta bukan makna beri semua
cinta macam jerawat rimas tapi berbekas.
cinta terlalu tersendiri.
sapa tah kate cinta macam hantu.
semua orang dengar tentang nya.
tapi x semua dapat jumpe.
tapi cukup pulak ada si gila yang mereka-reka cerita
konon jumpa. asal kan kisah cinta mereka tampak sempurna.
macam babi.
eh tolol dengar sini cinta xperlu serupa, janji punya rasa yang sama.

hebat sangat ke aku perempuan sakit jiwa pekik tentang cinta. jangan teruskan membaca kalu terus tambah benci kat hati kau kau dia mereka.

mungkin dicelah itu ada dia.
yang cukup sederhana.
yang cukup tahu untuk aku tanyakan.
yang cukup indah untuk aku canangkan.
yang cukup kebal untuk aku caci kan.
yang boleh kongsi segala.
ya.
paling penting terima segala neraka dan syurga yang ada pada aku.
yang cukup syukur aku apa adanya.
yang cukup lucu. utk mendung aku.
yang cukup sunyi untuk aku cinta pada senyap itu.
hati hati lelaki sunyi. si sakit jiwa sedang perhatikan kamu. hahaha.


2 comments: