whos.amung.us

Sunday, September 5, 2010

parasit reputasi

dari bertapis aku dedahkan
objek keliling kata sudah dijangka
tidak muak aku kata
kau yang akan lebih sakit
kalau sakit yang aku bagi ialah bahagia yang kau cari
biar parah aku buat asal kau tidak teradak luka
cinta dalam hati aku kecil-kecil saja.
dan yang itu untuk kamu.

selalu saja aku dieksploitasi objek sekitar wilayah.
aku tidak tahu berpaut
keramat mengajar aku mandiri
aku terlalu jantan untuk digadiskan
terlalu tajam untuk diacahkan.

apa aku pada setiap itu
siapa aku pada hujung-hujung hari itu
aku lihat pada alis mata
aku cari riak yang kau canang bahgia
untung aku
kalau dari dulu kau aku yang punya
aku tanam dalam hati kau sekarang
ialah acuan dahulu.
lalu aku berterima kasih untuk kisah lalu.
dan kau, terima saja bangsat aku.
aku tidak lalu untuk jadi n0rmal

aku omel-omel kau pasti sakit kalau kita jadi satu.
mungkin yang sedap ialah ada dia.
tidak cocok aku diganding kamu
aku percaya karma.
aku percaya aku.
tidak puas hati hadap saja aku
biar kau aku bahasakan.
jangan sentap.
memang gaya terkini sentap menyentap
jadi permainan muda mudi.

selagi mampu aku akan seplastik mungkin.
siapa tahu
siapa sedar
sebenarnya yang parasit ialah mereka itu.
senyum saja
tuhan ada.

No comments: